Zo regel je champagne voor relatiegeschenken en recepties
Verstrek het liefst direct alle benodigde informatie bij je aanvraag want dat is het meest efficiënt. Op deze pagina lees je wat we nodig hebben om een passende offerte op te maken.
De beschikbaarheid van champagne maakt dat de keuze niet onbeperkt is als het om grotere aantallen gaat. Het beschikbare volume voor 2023 verschilt per champagnehuis en per type champagne. Dit wordt zo goed mogelijk over het jaar verdeeld. Houd er rekening mee dat je eerste keuze niet altijd (meer) mogelijk is.
Aflevering op één adres van hele doosjes is het meest gunstig
Ga je de champagnes zelf schenken, uitdelen of persoonlijk overhandigen? Kies bij punt 5 dan voor levering op één bedrijfsadres. Kies voor aantallen gebaseerd op hele doosjes, dus in veelvouden van 6 (of 12 bij demi-bouteilles of 24 bij piccolo's).
Checklist voor je aanvraag
Mocht je op een punt vragen hebben of even willen overleggen? Bel even of zet het erbij in de aanvraag.
- Om welke champagne het gaat (merk, type, grootte van de fles). Wanneer je nog geen keuze hebt gemaakt dat graag omschrijven wat voor soort champagne of uitstraling deze moet hebben en wat je budget is waarbinnen we moeten zoeken. Dat laatste erbij vermelden is dit jaar sowieso handig, want dan kunnen we het beste met je meedenken omdat er misschien mogelijkheden bestaan die je niet in de webshop ziet.
- Aantal champagneflessen. Het groot transport werkt alleen met hele dozen. Losse flessen verzenden we eventueel apart met pakketpost. Voor de beste offerte kies je voor hele dozen.
- Factuurgegevens: Bedrijfsnaam, KVK nummer, contactpersoon, adres. Het factuuradres zal gelijk worden aan het offerteadres.
- Mailadres waar de offerte naartoe moet. En indien de factuur naar een ander mailadres moet gelieve dat gelijk door te geven.
- Of alles op één (bedrijfs)adres afgeleverd moet worden (gelijk aan het factuuradres) of dat we het tegen meerprijs voor je via pakketpost versturen naar verschillende adressen.
- Verzendkosten gelden per adres. Voor levering op particuliere adressen geldt een toeslag vanwege de wettelijk verplichte leeftijdscontrole. We exporteren geen champagne, dus het betreft alleen verzending binnen Nederland. Bij aflevering van de champagnes op één bedrijfsadres zetten we groot transport in en kun je een staffelkorting ontvangen. Bij aflevering naar meerdere adressen voorzie je ons van een juist en up-to-date Excelbestand met naam, straatnaam plus huisnummer, woonplaats en mailadres in aparte kolommen. Download hier de template om de adressenlijst in Excel aan te leveren. Het door ons laten verzenden naar verschillende adressen moet op tijd worden ingepland. Wacht daarom niet tot de laatste maanden van het jaar met je aanvraag. En tot slot: Controleer of relaties niet zijn verhuisd om vertraging, gedoe en retourkosten te voorkomen.
- Of bij individuele verzending van de flessen je eigen kaartje moet worden bijgevoegd.
- Extra i.g.v. verzending naar relaties op particuliere adressen: In het kader van de nieuwe en strengere Alcoholwet die per 1 juli 2021 is ingegaan wordt verplicht een leeftijdscontrole gedaan door DPD a.h.v. het legitimatiebewijs van degene die het pakketje aanneemt. Bij de verzending naar woonhuizen van particulieren is ook het e-mailadres van de ontvanger nodig. Deze krijgt dan een 60-minuten-tijdvak door van DPD en kan zonodig zelf een andere afleverdag kiezen. Wat deze gaat ontvangen, van wie en waarom, dát is de verrassing. Dat er een pakketje onderweg is waarvoor een leeftijdscheck nodig is, is geen verrassing maar essentiële informatie voor een geslaagde bezorgpoging. DPD rijdt op schema en kan daardoor tijdvakken van slechts 60 minuten afgeven. Moet de bezorger te lang wachten als iemand geen legitimatie paraat heeft dan wordt een tweede bezorgpoging gedaan.
- Wat de gewenste afleverdatum is. Daar houden we zo goed mogelijk rekening mee.
- Het afleveradres. De verpakkingsmaterialen, brandstofkosten, verzendkosten en transportkosten zijn in 2022 en 2023 wederom verhoogd. Op basis van het afleveradres kunnen we de beste keuze hierin maken.
Noteer in je mail ook je naam én directe telefoonnummer zodat we je kunnen bereiken om e.e.a. door te spreken.
Je kunt de offerte digitaal goedkeuren, waarna je automatisch de (digitale) factuur ontvangt.
Standaard kun je deze factuur betalen via overboeking per bank of iDEAL. Wil je betalen via PayPal of creditcard? Dit is mogelijk tegen een toeslag en mits je kunt voldoen aan de aanvullende voorwaarden. Geef dit aan bij je offerte-aanvraag.
Alle aangeleverde gegevens worden vertrouwelijk verwerkt conform onze privacy policy.
Contactgegevens
Zet je wensen in een e-mail of neem telefonisch contact op voor advies bij je keuze.
[email protected] |